208

Studii de caz

Soluția de Billing & Customer Care

Moldtelecom este Operatorul Naţional de Telecomunicaţii din Republica Moldova care reuşeşte să răspundă cu succes necesităţilor de comunicare ale consumatorilor, oferindu-le o gamă largă şi accesibilă de servicii de telecomunicaţii.

Înfiinţată în 1993, Moldtelecom a progresat de la o întreprindere tradiţională de stat la o companie inovatoare şi social responsabilă. Este unicul operator din Republica Moldova care și-a demonstrat competitivitatea pe piața telecomunicațiilor, oferind o varietate de soluții de comunicare precum telefonie fixă, telefonie mobilă, internet mobil, internet fix şi televiziune digitală IPTV.

Având circa 3.600 de angajați, compania Moldtelecom este unul dintre cei mai mari contribuabili la bugetul de stat.

Situația Inițială

Datorită spectrului larg de servicii oferite de Moldtelecom, în cadrul companiei existau mai multe aplicații care creau conturi pentru clienți în care erau monitorizate serviciile oferite și taxarea acestora. Totuși, acele aplicații complicau procesul de monitorizare a tuturor serviciilor oferite unui singur client.

Sistemul de billing convergent, implementat de BASS Systems, a înlăturat incomoditățile survenite în urma utilizării mai multor sisteme informaționale.

Implimentarea

Sistemul de Billing & Customer Care este o soluție convergentă real-time pentru:
  • Billing & Business Procese Automatizate
  • Deservirea clienților (self-care)
  • Analiza și taxarea apelurilor
  • Raportare și evidență
Tipuri de date oferite:
  • Voce
  • Date
  • Content
  • Video
  • Telefonie fixă și mobilă
  • Cablu
  • Satelit
  • Prepaid și postpaid
Avantaje pentru operatorii de telecomunicații:
  • Implementarea rapidă a serviciilor
  • Automatizarea proceselor și a modelelor de business sofisticate
  • Gestionarea eficientă a milioane de abonați și tranzacții.
În cadrul Sistemului de billing convergent au fost implementate următoarele procese de business:
  • Înregistrarea clienților (fizici și comerciali, de telefonie mobilă, de transport date, de telefonie fixă)
  • Schimbarea ofertei
  • Taxare (specificarea grupui de taxare – TVA 20%, TVA 0%, scutit TVA)
  • Livrarea documentelor
  • Schimb Bilabilitate
  • Schimb de Titular
  • Transfer de Ierarhie, etc.

Datorită capacității Sistemului de billing convergent de a jurnaliza toate acțiunile de manipulare/management ale unui cont este posibilă generarea unor rapoarte complexe necesare Departamentelor de Analiza din cadrul SA Moldtelecom.

Beneficii

  • Automatizarea proceselor business specifice companiei
  • Implementarea rapidă a modificărilor cerute de Departamentul de management și/sau marketing ale companiei
  • Eficientizarea procedurilor de comunicare între departamente și punctele de comercializare prin implementarea TT – trouble tickets
  • Serviciile sunt vizibile într-un singur cont dintr-o singură aplicație
  • Toate datele se jurnalizează
  • Operatorul nu mai este factor decizional – sistemul validează orice informație, micșorând riscul de “human error”
  • Procesul de înregistrare a clientului nou este mult mai rapid
  • Autonomie înaltă în lucrul cu sistemul – este posibilă conectarea concomitentă a peste 10.000 de utilizatori.
  • Garantarea securității datelor cu caracter personal.